– 10 linii autobusowych
Tyle potrzeba, aby w końcu rozwiązać problem korków w mieście oraz zapewnić dojazd do Wrześni z terenów wiejskich.
Mieszkańcy gminy – zarówno miasta jak i wsi – powinni mieć możliwość dojazdu do pracy i szkoły bezpłatną komunikacją miejską. Wszyscy wiemy, jakim problemem naszego miasta są korki. Dlatego konieczne jest szukanie rozwiązań, które zmniejszą natężenie ruchu samochodowego w centrum i umożliwią mieszkańcom swobodny dojazd do Wrześni.
Podstawą lokalnego transportu powinna stać się sprawna komunikacja autobusowa. Chcemy skierować główne środki inwestycyjne na stworzenie spójnej sieci autobusowej, która będzie docierać do najważniejszych miejsc w naszej gminie i pozwoli nam wszystkim zaoszczędzić czas na codzienne dojazdy do pracy i szkół.
– 100 dróg i chodników
Wszyscy chcemy dobrej infrastruktury, która ułatwi życie mieszkańcom.
Stan wielu dróg w naszej okolicy jest fatalny. We Wrześni pilnego remontu wymagają chociażby ulice Kosynierów, Kilińskiego i Piastów. Mieszkańcy czekają też na drogi tam, gdzie do tej pory ich nie ma – na przykład na os. Brylantowym, ale też w okolicach ulic: Sokołowskiej, Sołtysiaka, Owocowej czy w Bierzglinku, Nowym Folwarku i innych miejscowościach. Trzeba je wybudować. Poza miastem często jest jeszcze gorzej, drogi gminne powinny być w zdecydowanie lepszym stanie.
Niezależnie od tego jak poruszamy się po naszym mieście, koniec końców wszyscy jesteśmy pieszymi. Nie zapominajmy więc o stanie chodników. Chodniki, to przecież bezpieczne przejście do domu, pracy czy pobliskiego sklepu. Zadbamy o nie.
– Nowe wjazdy do miasta
Chcąc rozwijać miasto, musimy pomyśleć o nowych wjazdach do Wrześni. Żeby obecnie dostać się do miasta w godzinach szczytu, musimy liczyć się ze stratą czasu w korkach. Już czas na poważnie zająć się projektem nowych wjazdów do Wrześni.
– Obwodnica
Budowa obwodnicy jest niezbędna dla dalszego rozwoju Wrześni i rozładowania korków w centrum. Naszą propozycją jest wykorzystanie w tym celu odcinka biegnącej wzdłuż Wrześni autostrady A2. Stworzenie nowego wjazdu na autostradę od strony lasu Dębina (Września Wschód), umożliwi połączenie północno-wschodniej obwodnicy Wrześni z autostradą. W ten sposób, wykorzystując już istniejącą infrastrukturę, stworzymy kompletną obwodnicę naszego miasta, która kompleksowo rozwiąże problem korków. To realne rozwiązanie, na które nas stać i którego realizacja nie pozostanie jedynie kolejną wizją na papierze.
To jednak nie rozwiąże całkiem problemu korków – dlatego niezbędna jest również dyskusja nad kolejnymi odcinkami obwodnicy.
– Rowerem bezpiecznie do celu!
Coraz więcej osób wybiera rower jako środek komunikacji. Pora zadbać o to, by było to bezpieczne. W naszej okolicy potrzeba sensownych dróg rowerowych – z Gozdowa do Wrześni, z Gulczewa do Sokołowa i oczywiście w samym mieście.
Budowa infrastruktury rowerowej to podstawa dobrze funkcjonującego miasta. Chcemy, by Września stała się miastem, w którym poruszanie się rowerem jest bezpieczne i praktyczne. Aby tak się stało, sieć ścieżek rowerowych musi być spójna i tworzyć bezpieczne ciągi rowerowe.
– Rowerem do szkoły!
Wierzymy, że poruszania się rowerem należy uczyć od najmłodszego, dlatego planujemy również budowę wiat rowerowych przy każdej szkole. Chcemy zachęcać dzieci i młodzież do wyboru roweru jako optymalnego środka transportu. Takie rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje już w innych miastach, dlatego warto wprowadzić je również u nas. Co ważne, pozwoli to też na uspokojenie rannego ruchu samochodowego związanego z dowożeniem dzieci do szkół.
– Zintegrowane centrum przesiadkowe
Stworzenie dobrej infrastruktury wokół dworca kolejowego to wyzwanie, któremu nasze miasto musi sprostać. Niezbędny jest remont dworca i zbudowanie obok parkingu z prawdziwego zdarzenia. Funkcjonalność na pewno polepszy stworzenie przy dworcu kolejowym dworca autobusowego.
Poza tym trzeba przedłużyć przejście podziemne na drugą stronę miasta. Spory i niewykorzystany potencjał tkwi w terenach po drugiej stronie torów kolejowych, naprzeciwko dworca PKP. To właśnie od strony ulicy Wiśniowej i ogródków działkowych są nieużytki, które mogłyby pełnić funkcję parkingu i skweru z uzupełnieniem o drogi i ciągi komunikacyjne – między innymi połączenie ul. Wiśniowej z ul. Jagodową.
Całość uzupełniałoby zagospodarowanie terenów pod wyremontowanym wiaduktem na Paderewskiego.
– Stacja kolejowa Września-Północ
Dla zrównoważonego transportu niezbędne jest zagęszczenie sieci przystanków kolejowych – przydałaby się więc stacja kolejowa Września Północ – przy ul. Powstańców Wielkopolskich. Trzeba o tym rozmawiać i podjąć działania, żeby Września mogła dalej się rozwijać.
– Parkingi buforowe
Dla rozwoju naszej okolicy ważna jest również sieć parkingów, które umożliwiają kierowcom swobodne pozostawienie aut i załatwienie swoich spraw w centrum miasta. Dlatego usprawniając transport publiczny w mieście, chcemy również zapewnić dojeżdżającym samochodem dogodne miejsca do przesiadki przy przystanku autobusowym czy dworcu PKP. Pozwoli to na odciążenie ruchu w centrum miasta.